Presentació

 

El meu nom és Josep Lluís Aguiló, visc a Mallorca i enguany tinc la sort de ser el Poeta de la Ciutat de Barcelona. Degut a aquest fet  lletrA, el portal de literatura catalana de la UOC, en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, m’ha ofert ser el seu primer escriptor convidat.
 
No cal dir que estic encantat amb la proposta i que tinc la intenció d’aprofitar al màxim l’oportunitat que se’m dona.

La meva intenció és utilitzar aquest espai per posar al vostre abast poemes, entrevistes, crítiques i articles que us permetin fer-vos una idea de la meva obra. També posaré poemes de poetes que admiro  i compartiré amb vosaltres alguns aspectes de la meva vida, les meves aficions i la seva relació amb la poesia. També, entre d’altres coses, us parlaré del que ha significat per mi haver sigut enguany el Poeta de la Ciutat.

Per obrir boca us deixo un poema de Llunari, el meu últim llibre, editat per Edicions Proa.
  
 
 laberint1
 
Les Normes dels Laberints
 

He escrit dues normes dels laberints

als marges estrets del llibre del temps.

 

La primera és que els seus túnels estiguin

fets de la pedra gastada dels dies

i coberts amb la volta de les nits.

 

La segona és que l’arquitecte etern

faci que els senders clars, inevitables,

els que ens facin anar més lluny del centre,

tinguin el paviment de fosc desig.

 

LLunari, 2008

Anuncis

Deixa un comentari

