Grans Èxits

Enguany he tingut el privilegi de poder dir poemes en públic en moltes ocasions. El fet de posar poemes en contacte directe amb la gent m’ha permès d’anar confeccionant una llista (curta) de Grans Èxits. És a dir: els poemes dels que la gent, quan has acabat el recital, te’n parla.

 L’altre dia, a València, a Ca Revolta, presentant el Llunari vaig declarar la meva intenció de publicar algun dia un llibre de poemes titulat així “Grans  Èxits“, fet amb poemes inèdits; naturalment.

El poeta Manel Marí, que em feia la presentació, juntament amb Maria Josep Escrivà (gràcies guapos) em va dir que era una gran idea sempre i quan anés embolcallat amb una faixa que digués: “Anunciado en Televisión”

Aquest és sens dubte el gran èxit del Llunari. Espero que us agradi.

 
Minerals

 

He anat a comprar minerals

amb la Maria. Té set anys.

 

Els dissabtes hi ha un mercat de carrer

i un venedor que, a cops, en porta.

 

Hem arribat, les pedres

llueixen sota el sol. La meva filla

els ha anat tocant i triant

amb expressió de caçador.

 

Les pedres són més grosses

que la seva mà. Algunes són

més brillants que els seus ulls.

 

El firaire les assenyala:

Aquesta és la pedra dels ulls,

aquesta és la pedra del cor,

aquesta té molta energia.-

 

La meva filla el mira, seriosa,

 i diu: –Això és un hematites,

això turquesa, això oliví,

això obsidiana nevada.

 

El posa al seu lloc. Poca broma.

 Amb la mateixa cara seriosa

amb què tot sovint m’explica

que les fades existeixen;

 

que adesiara en veu.

 

 Llunari, Edicions Proa 2008

 


Anuncis

2 Responses to Grans Èxits

  1. M. Roser ha dit:

    Hola a tothom,
    He llegit el “poema” minerals i voldria fer una petita reflexió. És un poema per què està escrit en columna? Jo l’he escrit en forma de prosa i l’he trobat molt més escaint. Fins i tot a l’hora de llegir-lo queda perfectament si es fa com una prosa…
    Des del meu humil raconet de persona que gaudeix amb la poesia i, sobretot amb la prosa poètica, de vegades
    se’m fa difícil trobar el poema, en alguns escrits com a tal…
    Una salutació,
    Roser

  2. abel ha dit:

    Estic d’acord amb el comentari anterior… aquest text funciona més com una petita narració, altrament dit conte, en prosa i si afinem més alguns mots de l’escrit podria considerar-se prosa poètica. Darrerament sembla que es premia la prosa retallada i no el vers construït amb prou lirisme i ritme. Una salutació a tots!

Deixa un comentari

